Passar styboxen min vÀrmekabel?

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Passar styboxen min vÀrmekabel?

Re: Passar styboxen min vÀrmekabel?

InlĂ€gg av GĂ€st » lör 30 jan 2010, 14:25

Jag tÀnkte bara skriva en kommentar om vad som hÀnde sedan. VÀrmekabeln mÀttes och visade sig var OK. Transformatorboxen kom hem och monterades dÀr den gamla suttit. Den fungerar helt perfekt och vi har Àntligen varmt golv igen.
HĂ€lsningar
Mraider

Passar styboxen min vÀrmekabel?

InlĂ€gg av Mraider » mĂ„n 11 jan 2010, 09:31

Hej,
för ett antal Ă„r sedan köpte jag ett lĂ„gvoltsgolvvĂ€rmesystem som skulle kunnat ha varit KELVIN XK500. I alla fall ser bilden pĂ„ styrboxen ut nĂ€stan exakt som jag minns den. Efter ett par Ă„rs anvĂ€ndning utan problem, blev styrboxen överhettad nĂ€r det av misstag fylldes av slipdamm. Jag glömde att tĂ€cka över det. Jag tog sedan bort boxen, men kabeln Ă€r fortfarande kvar i golvet (ca 7 kvm). Jag har lĂ€nge letat efter detta golvvĂ€rmesystem utan att hitta det igen
 förrĂ€n idag. Min frĂ„ga Ă€r om jag kan ha haft KELVIN XK500 eller dess föregĂ„ngare? Den tunna vĂ€rmekabeln Ă€r i alla fall röd och styrenheten till den röda kabeln ser pĂ„ era bilder ut exakt som jag minns den. Det skulle ju vara perfekt om jag kunde ansluta en styrbox av detta slag direkt till kabeln. Skulle KELVIN XK500 passa och kan jag dĂ„ köpa en komplett styrbox separat? Om inte, Ă€r jag Ă€ndĂ„ om styrboxen bara passar kabeln, beredd att omedelbart lĂ€gga en order pĂ„ KELVIN XK500.
Mvh
Mraider

Upp