av Hampus » fre 21 sep 2012, 09:31
Till 3,7kvm gĂ„r det bra med en Kelvin XK300. Ăr golvet nĂ„gorlunda vĂ€lisolerat och du endast Ă€r ute efter komfortvĂ€rme skall nog en XK200 rĂ€cka ocksĂ„.
Det gÄr bra att göra sÄ ja. Prima golvet först för att klinkerfixet ska vidhÀfta rejÀlt. Golvet skall Àven vara reglat 30cc för att inte fÄ svikt.
Ett XK300 system drar vid max belastning ca 300W, ett XK200 system drar max 200W osv.. NÀr golvet vÀl kommit upp i temp kommer systemet att slÄ pÄ och av för att hÄlla temperaturen i golvet.
Nej, det tycker jag inte. TvÄ fördelar med 230V systemen Àr att dom Àr billigare vid inköp och man behöver inte ha nÄgon transformatorbox pÄ vÀggen. Dock krÀver de att man gjuter in kabeln samt att en elektriker utför hela arbetet.
Du kan lÀgga Kelvins lÄgvoltkabel direkt pÄ gipsplattan.
Detta Ă€r system med en spĂ€nning under 50V. Dessa system klassas som âofarligaâ och fĂ„r installeras/lĂ€ggas av personer utan behörighet dvs. du som privatperson eller plattsĂ€ttaren. (Har systemet ocksĂ„ stickkontakt sĂ„ behöver man inte ens kontakta elektriker för anslutning. Skall det monteras fast sĂ„ behöver elektrikern göra anslutningen mot fas och nolla)
Till 3,7kvm gĂ„r det bra med en Kelvin XK300. Ăr golvet nĂ„gorlunda vĂ€lisolerat och du endast Ă€r ute efter komfortvĂ€rme skall nog en XK200 rĂ€cka ocksĂ„.
Det gÄr bra att göra sÄ ja. Prima golvet först för att klinkerfixet ska vidhÀfta rejÀlt. Golvet skall Àven vara reglat 30cc för att inte fÄ svikt.
Ett XK300 system drar vid max belastning ca 300W, ett XK200 system drar max 200W osv.. NÀr golvet vÀl kommit upp i temp kommer systemet att slÄ pÄ och av för att hÄlla temperaturen i golvet.
Nej, det tycker jag inte. TvÄ fördelar med 230V systemen Àr att dom Àr billigare vid inköp och man behöver inte ha nÄgon transformatorbox pÄ vÀggen. Dock krÀver de att man gjuter in kabeln samt att en elektriker utför hela arbetet.
Du kan lÀgga Kelvins lÄgvoltkabel direkt pÄ gipsplattan.
Detta Ă€r system med en spĂ€nning under 50V. Dessa system klassas som âofarligaâ och fĂ„r installeras/lĂ€ggas av personer utan behörighet dvs. du som privatperson eller plattsĂ€ttaren. (Har systemet ocksĂ„ stickkontakt sĂ„ behöver man inte ens kontakta elektriker för anslutning. Skall det monteras fast sĂ„ behöver elektrikern göra anslutningen mot fas och nolla)