av PelleB » tor 02 feb 2012, 13:59
Hej!
Jag velar. 220v eller 12-48v.
Jag har ett litet badrum om 2.7 kvm. Jag har vattenburet element som under höst vinter och tidig vÄr sköter 100% av
uppvÀrmningen. FrÄn Maj till september brukar jag sjunta ner sÄ elementet inte ger nÄgon vÀrme, utam lÄter mer eller
mindre solen sköta uppvÀrmningen av huset alternativt stöd eldar i braskamin. Det gör att sommartid, hur dumt den Àn
kan lÄta , Àr golvet som kallast. Jag ha*ar kalla badrummsgolv och vill fÄ in nÄgon form av golvvÀrme, nu nÀr jag
renoverar.
Jag velar dÄ som sagt var, och har ett par frÄgor.
1. InstallationsmÀssigt kommer jag undan med ungefÀr samma penning om jag vÀljer 220v, istÀllet för 48v. Men hur Àr det sedan.
Vilket drar mest energi ur vÄra sÀllan fungerande kÀrnkraftverk.
2. Instruktionen för montering av kelvin 12-48 volt finns jÀttefina bilder pÄ vÀgg genomförning i nedersta golvplattan. Betyder det att
man sÀtter reglerboxen pÄ andra sidan i samma höjd? Det stÄr förvisso "för in kablarna upp till reglerboxen", men jag fattar inte riktigt,
hur det Àr gjort.
3. MÄste reglerboxen sitta pÄ "andra sidan vÀggen". FÄr man inte ha den i badrummet?
4. Kan reglerboxen vara infÀlld, eller Àr det en utanpÄliggande variant och vad Àr mÄtten pÄ den?
(I mitt fall, skulle den hamna i hallen, vilket kanske inte Àr sÄ snyggt att ha som första intryck)
5. Om man tar 220v skall vÀl slingan skall lÀggas i "flytspacklet". Flytspacklets tjocklek kommer variera frÄn 1 till 3-3,5 cm.
Kommer vÀrmen bli ojÀmn dÄ.
Ja det var nÄgra frÄgor jag undrar över.
Tacksam för lite svar.
Med vÀnlig hÀlsning
Pelle B
Hej!
Jag velar. 220v eller 12-48v.
Jag har ett litet badrum om 2.7 kvm. Jag har vattenburet element som under höst vinter och tidig vÄr sköter 100% av
uppvÀrmningen. FrÄn Maj till september brukar jag sjunta ner sÄ elementet inte ger nÄgon vÀrme, utam lÄter mer eller
mindre solen sköta uppvÀrmningen av huset alternativt stöd eldar i braskamin. Det gör att sommartid, hur dumt den Àn
kan lÄta , Àr golvet som kallast. Jag ha*ar kalla badrummsgolv och vill fÄ in nÄgon form av golvvÀrme, nu nÀr jag
renoverar.
Jag velar dÄ som sagt var, och har ett par frÄgor.
1. InstallationsmÀssigt kommer jag undan med ungefÀr samma penning om jag vÀljer 220v, istÀllet för 48v. Men hur Àr det sedan.
Vilket drar mest energi ur vÄra sÀllan fungerande kÀrnkraftverk.
2. Instruktionen för montering av kelvin 12-48 volt finns jÀttefina bilder pÄ vÀgg genomförning i nedersta golvplattan. Betyder det att
man sÀtter reglerboxen pÄ andra sidan i samma höjd? Det stÄr förvisso "för in kablarna upp till reglerboxen", men jag fattar inte riktigt,
hur det Àr gjort.
3. MÄste reglerboxen sitta pÄ "andra sidan vÀggen". FÄr man inte ha den i badrummet?
4. Kan reglerboxen vara infÀlld, eller Àr det en utanpÄliggande variant och vad Àr mÄtten pÄ den?
(I mitt fall, skulle den hamna i hallen, vilket kanske inte Àr sÄ snyggt att ha som första intryck)
5. Om man tar 220v skall vÀl slingan skall lÀggas i "flytspacklet". Flytspacklets tjocklek kommer variera frÄn 1 till 3-3,5 cm.
Kommer vÀrmen bli ojÀmn dÄ.
Ja det var nÄgra frÄgor jag undrar över.
Tacksam för lite svar.
Med vÀnlig hÀlsning
Pelle B