av Sjösidan » tis 03 jan 2012, 12:22
Hej!
Jag har planer att lÀgga elvÀrmegolv i mitt nya vÀxthus pÄ 24 kvm, eller kanske bara en del av det t.ex. 17 kvm. VÀxthuset Àr vinterisolerad med 2 glasrutor med en polykarbonatskiva pÄ 1mm. mellan glasen. grund Àr isolerad med 100 mm. cellplast och markduk + ca. 3-5 cm sÀttsand (just nu). Det finns möjlighet att lÀgga pÄ 50 mm. till av cellplast om det behövs. Avsikten Àr att hÄlla frostfritt under vintermÄnaderna och full vÀrme (ca. 18-22) frÄn mars till november. Vilken typ och modell rekommenderar ni? ska man gjuta pÄ sÀttsanden eller???
Mvh. Helge Hautaniemi.
Hej!
Jag har planer att lÀgga elvÀrmegolv i mitt nya vÀxthus pÄ 24 kvm, eller kanske bara en del av det t.ex. 17 kvm. VÀxthuset Àr vinterisolerad med 2 glasrutor med en polykarbonatskiva pÄ 1mm. mellan glasen. grund Àr isolerad med 100 mm. cellplast och markduk + ca. 3-5 cm sÀttsand (just nu). Det finns möjlighet att lÀgga pÄ 50 mm. till av cellplast om det behövs. Avsikten Àr att hÄlla frostfritt under vintermÄnaderna och full vÀrme (ca. 18-22) frÄn mars till november. Vilken typ och modell rekommenderar ni? ska man gjuta pÄ sÀttsanden eller???
Mvh. Helge Hautaniemi.