av Arne » tis 07 feb 2012, 21:27
Hejsan!
Jag skulle vilja fĂ„ lite tips pĂ„ golvĂ€rme i ett kök pĂ„ 14-15 m2 som jag vill ha KOMFORTVĂRME (finns element) i, samt ett mindre rum pĂ„ 5,5 m2 som jag vill ha FULLVĂRME i.
Golvisoleringen i undergolvet Àr ca 22 cm med samt spÄngolvskiva pÄ 3 cm, rÀcker det till att lÀgga den tunna kabeln i Ert lÄgvoltsystem Kelvin XK 300 alt 500 direkt pÄ golvet?
Eller mÄste jag ha en Reflektorskiva pÄ 3 mm, isolerar den nedÄt ?
I köket ligger det en plastmatta idag mÄste den tas bort eller kan jag lÀgga vÀrmekabeln direkt pÄ den eller alternativt pÄ Eran Reflektorskivan?
Jag vill lÀgga laminatgolv rÀcker det med stegljuddÀmpningen mot den tunna kabeln ?
Tacksam för Era rÄd
Hejsan!
Jag skulle vilja fĂ„ lite tips pĂ„ golvĂ€rme i ett kök pĂ„ 14-15 m2 som jag vill ha KOMFORTVĂRME (finns element) i, samt ett mindre rum pĂ„ 5,5 m2 som jag vill ha FULLVĂRME i.
Golvisoleringen i undergolvet Àr ca 22 cm med samt spÄngolvskiva pÄ 3 cm, rÀcker det till att lÀgga den tunna kabeln i Ert lÄgvoltsystem Kelvin XK 300 alt 500 direkt pÄ golvet?
Eller mÄste jag ha en Reflektorskiva pÄ 3 mm, isolerar den nedÄt ?
I köket ligger det en plastmatta idag mÄste den tas bort eller kan jag lÀgga vÀrmekabeln direkt pÄ den eller alternativt pÄ Eran Reflektorskivan?
Jag vill lÀgga laminatgolv rÀcker det med stegljuddÀmpningen mot den tunna kabeln ?
Tacksam för Era rÄd