av Robin » fre 20 jul 2012, 12:11
Hej
Jag har ett gamalt torp (byggÄr 1907) med betong golv och klik laminat över.
Jag tÀnker sÀtta lÄgvolt golvvÀrme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som Àr ca 10 kvadratmeter. NÀr jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - sÄg jag att betong var lite ojÀmt, sÄ jag behöver lÀgga sjÀlvutjÀmning först.
Just nu golvet Àr grovbetong lÀngst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och till slut klik laminat.
Min frÄga Àr:
jag ska lÀgga flyttspakel pÄ den gamla betong först, men var ska jag lÀgga fuktspar? Mellan betong och flyttspackel, eller övenpÄ flyttspackel och under golvvÀrme kabel? Eller kanske det behöves inte alls?
Mvh
Robin
Hej
Jag har ett gamalt torp (byggÄr 1907) med betong golv och klik laminat över.
Jag tÀnker sÀtta lÄgvolt golvvÀrme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som Àr ca 10 kvadratmeter. NÀr jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - sÄg jag att betong var lite ojÀmt, sÄ jag behöver lÀgga sjÀlvutjÀmning först.
Just nu golvet Àr grovbetong lÀngst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och till slut klik laminat.
Min frÄga Àr:
jag ska lÀgga flyttspakel pÄ den gamla betong först, men var ska jag lÀgga fuktspar? Mellan betong och flyttspackel, eller övenpÄ flyttspackel och under golvvÀrme kabel? Eller kanske det behöves inte alls?
Mvh
Robin