av Björn » tis 21 aug 2012, 07:08
Hej,
Jag Àr i fÀrd med att renovera vÄrt badrum och behöver lite hjÀlp ang. golvÀrmen. Badrummet Àr ca 3,8 kvm, Àr belÀget pÄ övervÄningen i ett trÀhus. Golvkonstruktionen Àr trÀbjÀlklag med golvspÄnskivor och golvgips. Tanken Àr att spackla in elgolvvÀrmeslinga i flytspacklet, dÀrefter tÀtskikt och klinker. Vilken effekt/kvm kan jag ha pÄ golvvÀrmen? Hörde nÄgonstans att max Àr 80w/kvm vid trÀbjÀlklag, stÀmmer det? Vill gÀrna ha fullvÀrme dÄ det kommer att vara enda vÀrmekÀlla.
Mycket tacksam för svar,
med vÀnliga hÀlsningar
Hej,
Jag Àr i fÀrd med att renovera vÄrt badrum och behöver lite hjÀlp ang. golvÀrmen. Badrummet Àr ca 3,8 kvm, Àr belÀget pÄ övervÄningen i ett trÀhus. Golvkonstruktionen Àr trÀbjÀlklag med golvspÄnskivor och golvgips. Tanken Àr att spackla in elgolvvÀrmeslinga i flytspacklet, dÀrefter tÀtskikt och klinker. Vilken effekt/kvm kan jag ha pÄ golvvÀrmen? Hörde nÄgonstans att max Àr 80w/kvm vid trÀbjÀlklag, stÀmmer det? Vill gÀrna ha fullvÀrme dÄ det kommer att vara enda vÀrmekÀlla.
Mycket tacksam för svar,
med vÀnliga hÀlsningar