Golvvärme på plastmatta

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Golvvärme på plastmatta

Inläggav martin » ons 21 dec 2011, 18:26

Det allmänna rådet brukar vara att ta bort plastmattan först! Man vet inte riktigt vad som händer med den där under golvet annars...
Men jag vet att många helt enkelt struntar i att ta bort plastmattan och lägger nytt golv ovanpå. Jag har hittills aldrig hört att någon fått problem hittills. Man måste i så fall se till att använda en bra primer.

Jag skulle plocka bort radiatorn om jag installerade vattenburen golvvärme i badrummet. Är ju just att ta bort den fula radiatorn från väggen som är halva vinsten med golvvärme.
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron