Hur gör man i större rum?

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Hur gör man i större rum?

Inläggav Pelle Johansson » sön 24 jun 2012, 11:12

Om har 16 kvm förråd, köper man två slingor då för att få fullvärme?kopplar man in båda slingorna i samma termostat? Jag tänker på kelvin.
Pelle Johansson
 

Re: Hur gör man i större rum?

Inläggav martin » tis 26 jun 2012, 11:11

I större rum (15 m2) och uppåt brukar det inte löna sig att lägga lågvoltssystem. Då väljer man istället en 230V kabel. Vill man ändå använda lågvoltslösningen för att uppnå tex bygghöjd. SÅ måste man tyvärr använda flera system. Man delar då förslagsvis in golvet i två eller flera zoner som då regleras med egen kabel och egen styrbox.
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

cron