Frostvakt för inkommande vatten

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Frostvakt för inkommande vatten

Inläggav Hampus » mÃ¥n 16 apr 2012, 09:45

Frostvakterna vi har är en värmekabel som du monterar utanpå vattenledningen med kabelstripes eller vanlig tejp. När temperaturen går under ca 3 grader celsius slår termostaten till och kabeln värmer upp röret till ca 14grader innan den slår av igen.

Kabeln kan du installera själv och kopplas enkelt in i ett vägguttag!
Priserna varierar beroende på kabellängden.

Länk: FrostGuard
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget