PeterWheeler skrev:Hej.
Jag undrar om det är möjligt att koppla på flera värmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)
HC 10 och HC 31-termostaterna klarar 3600 Watt och är på 16 A. Är ditt golv större och överstiger 3600 Watt, så kopplar du bara in anläggningen via en kontaktor. Din elektriker vet hur. Kontaktorn klarar erforderligt antal Watt och hämtar information från en och samma termostat oberoende av hur stort golv du har. Via kontaktorn kan du också få värmegolvet fördelat på fler faser och därmed fler säkringar, vilket kan vara en fördel.
Källa: HeatCom FAQ

