Hej.
Bakgrund till mitt problem: Direkt-el + luft/luftpump i huset. Ny utbyggnad (hall) ca 16 m2 förberedd för vattenburen golvvärme.
Idén med att gjuta in slang för vattenburen värme i utbyggnaden var att vara "på väg" vid en ev framtida konvertering till vattenburen värme i hela kåken. Detta är dock inte med i planerna för de närmsta åren, tycka vad man vill om det.
Vad jag behöver är ett billigt, enkelt, mer eller mindre provisoriskt sätt att värma och fördela vatten till golvvärmen i utbyggnaden tills det är dags för konvertering. Kan man sen återanvända vissa delar senare är det ett plus, men inget måste.
Jag har tänkt tankar allt ifrån elpatron och/eller luft/vattenpump och/eller sol som värmer vatten i en ackumulatortank till "fula" lösningar som att helt sonika koppla in en liten enkel vattenberedare. Vore tacksam för kommentarer och funderingar på lösningar på detta.
Som bonus finns golvvärmeslang också ingjuten i källargolvet. Skulle jag få till en lösning som kan ge nån form av värme dit med vore det toppen, men inte prioriterat.