Vattenburen golvvärme, vilken?

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Vattenburen golvvärme, vilken?

Inläggav Robin Pantefors » tor 04 okt 2012, 20:26

Hej, en människa med tummen mitt i hand behöver hjälp. Vi ska renovera om tvättstuga (där vi ska lägga in våtrumsmatta) badrum (där vi ska lägga in kakelgolv) och så ska vi lägga nytt parkettgolv i vissa rum. Vi vill ha vattenburen golvvärme i dessa rum och då undrar jag: Varför är det så stor prisskillnad på de olika paketen. Golvvärmepaket L12-40 täcker 40kvm och kostar ca 13000. Sen finns Golvvärmepaket EPS-40 för ca 30000 som oxå täcker 40kvm. Enligt beskrivningen innehåller båda paketen allt som behövs för att få jobbet gjort? Fungerar samma paket till alla dessa golvtyper? Vad är det jag ska tänka på vid köp? Tack på förhand!
Robin Pantefors

Re: Vattenburen golvvärme, vilken?

Inläggav martin » tis 16 okt 2012, 10:14

L12 paketen är för ingjutning och EPS paketen har spårade skivor i cellplast. Det gör att det följer med mycket mer material till EPS paketen. därav prisskillnadf.

Till ingjutningspaket tillkommer flytspackel som också är en kostnad. Samtliga paket fungerar med samtliga golvmaterial men lämpar sig bätte i olika förutsättningar. EPS paketen är extra lämpliga under tex parkettgolv. EPS paketen ger även en viss isolering vilket kan vara en fördel.
martin
Webbplatsadministratör

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

• Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget