Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 17:12

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Pinne till vred Kelvin XK300

Javisst! Vredet hittar du här.
Read more : Re: Pinne till vred Kelvin XK300 | Visningar : 8089 | Svar : 0

Re: golvvärme

ja
Read more : Re: golvvärme | Visningar : 9965 | Svar : 0

Folie Kit

1. Undrar vilket termostat som ingår i Golvvärmefolie kiten samt om det finns möjlighet att ersätta ingående termostatet mot ett annat vid beställning? (hade varit bra med en exakt innehållförteckning för det som följer med ett sådant kit)
2. Analogt vs digitalt termostat. Hur välja? (Vad är för och nackdelar med olika typer av termostat?)
3. Finns det ett Min och Max avstånd som man bör ha mellan 2 längder av värmefolie? (i mitt fall ...
Read more : Folie Kit | Visningar : 8342 | Svar : 0

golvvärme på altan

Hej
Jag vill veta vad jag skall använda för golvvärme på mitt altangolv höjden kan vara upp till 50 mm men vad skall jag först börja med för isolering golvytan är c:a 35 kvadrat.

Hälsningar Lennart
Read more : golvvärme på altan | Visningar : 2786 | Svar : 0

Re: Kelvins värmegolv under Trägolv

Ja visst går det bra att göra så!
Det går också att använda sig ut av Reflektorskivor som underlag. Finns i 3 och 6mm tjocklek.

Finns bra info i denna tråd om hur man går tillväga när man vill installera Kelvin under trägolv:

Kelvin under Trägolv
Read more : Re: Kelvins värmegolv under Trägolv | Visningar : 2787 | Svar : 0

LK- M60 ansluting till 17 mm slang

Finns någon lämplig anpassning för att ansluta 17 mm slang till minishunten M60

MVH/ Börje
Read more : LK- M60 ansluting till 17 mm slang | Visningar : 8722 | Svar : 0

Re: kelvin golvvärme

Javisst, det är inga problem!

:!: Se till att inte komma åt själva kabeln med spetsen på limpistolen, då den vanligtvis är mycket varm och kan skada kabeln.
Read more : Re: kelvin golvvärme | Visningar : 6891 | Svar : 0

Golvvärme på golvgipsskiva

Går det att lägga elektrisk golvvärme i matta på golvgipsskiva? De har ju ett ytskikt av kartong, vilket inte känns helt förenligt med värme och el?
Jag behöver bygga ca 11 cm för att få köksgolvet i nivå med parketten utanför. Funderar på leca, golvgipsskivor, spackel, golvvärme på nät, flytspackel, fix och klinker. Är det något mer jag behöver göra?

Sen undrar jag också hur man placerar givaren. Var sätter man den i ett kök? ...
Read more : Golvvärme på golvgipsskiva | Visningar : 2852 | Svar : 0

återförsäljare

Hej finns det nån återförsäljare i umeå ?
Read more : återförsäljare | Visningar : 2764 | Svar : 0

Re: kalvin värmekabel

Ja, det kan man.
Read more : Re: kalvin värmekabel | Visningar : 6825 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477