Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 14:59

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrmefolie

Hej

Jag funderar pÄ att installera ett folie kit men har nÄgra frÄgor jag skulle vilja fÄ svar pÄ för att kunna bestÀlla:
1. Vad ingÄr det för termostat i folie kiten?
2. GÄr det att vid bestÀllning byta bort en typ av termostat mot en annan typ (t.ex. byta en analog mot en digital)?
3. Vad Àr för och nackdelar med analoga och digitala termostat?
4. Rummets utformning gör att jag mÄste lÀmna ca ...
Read more : GolvvÀrmefolie | Visningar : 8741 | Svar : 3 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Re: golvvÀrme

ja
Read more : Re: golvvÀrme | Visningar : 9965 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Folie Kit

1. Undrar vilket termostat som ingÄr i GolvvÀrmefolie kiten samt om det finns möjlighet att ersÀtta ingÄende termostatet mot ett annat vid bestÀllning? (hade varit bra med en exakt innehÄllförteckning för det som följer med ett sÄdant kit)
2. Analogt vs digitalt termostat. Hur vÀlja? (Vad Àr för och nackdelar med olika typer av termostat?)
3. Finns det ett Min och Max avstÄnd som man bör ha mellan 2 lÀngder av vÀrmefolie? (i mitt fall ...
Read more : Folie Kit | Visningar : 8344 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme pÄ altan

Hej
Jag vill veta vad jag skall anvÀnda för golvvÀrme pÄ mitt altangolv höjden kan vara upp till 50 mm men vad skall jag först börja med för isolering golvytan Àr c:a 35 kvadrat.

HĂ€lsningar Lennart
Read more : golvvÀrme pÄ altan | Visningar : 2789 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur hanterar jag överskott av kabel

Hej
Jag klantade mig vid min lÀggning och lÀste instruktionen tillrÀckligt noga sÄ jag har spara nÀstan 4 meter kabel som inte "fick plats" i sista vÀndningen i golvet. Kabeln Àr redan ingjuten sÄ frÄgan Àr vad jag kan göra nu. Kan jag rÀdda situationen pÄ nÄgot sÀtt eller Àr set kört? Vad blir konsekvenserna om jag kapar kabeln?
Golvet Àr inte helt klart (ca 1m2 kvar) och jag har Ànnu inte helt bestÀmt placeringen ...
Read more : Hur hanterar jag överskott av kabel | Visningar : 14153 | Svar : 3 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: Kelvins vÀrmegolv under TrÀgolv

Ja visst gÄr det bra att göra sÄ!
Det gÄr ocksÄ att anvÀnda sig ut av Reflektorskivor som underlag. Finns i 3 och 6mm tjocklek.

Finns bra info i denna trÄd om hur man gÄr tillvÀga nÀr man vill installera Kelvin under trÀgolv:

Kelvin under TrÀgolv
Read more : Re: Kelvins vÀrmegolv under TrÀgolv | Visningar : 2787 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LK- M60 ansluting till 17 mm slang

Finns nÄgon lÀmplig anpassning för att ansluta 17 mm slang till minishunten M60

MVH/ Börje
Read more : LK- M60 ansluting till 17 mm slang | Visningar : 8723 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vad göra med bef Pergo-golv?

Hej,

TÀnker lÀgga in vattenburen golvvÀrme i hela huset.

Jag ser inte fördelen med att riva bort bef Pergo-golv?

Tittar pÄ EPS-paketen med bygghöjd pÄ 16mm och tycker att det inte Àr nÄt problem för mig att det bygger dessa mm.

AlltsÄ - Finns nackdelar med att lÄta bef Pergogolv ligga kvar och lÀgga golvvÀrmen ovanpÄ?

Finns möjlighet att lÄta resp rum fÄ vattenförsörjningen frÄn rören som nu elementen Àr inkopplade i - eller mÄste ...
Read more : Vad göra med bef Pergo-golv? | Visningar : 8264 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Re: kelvin golvvÀrme

Javisst, det Àr inga problem!

:!: Se till att inte komma Ät sjÀlva kabeln med spetsen pÄ limpistolen, dÄ den vanligtvis Àr mycket varm och kan skada kabeln.
Read more : Re: kelvin golvvÀrme | Visningar : 6891 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme pÄ golvgipsskiva

GÄr det att lÀgga elektrisk golvvÀrme i matta pÄ golvgipsskiva? De har ju ett ytskikt av kartong, vilket inte kÀnns helt förenligt med vÀrme och el?
Jag behöver bygga ca 11 cm för att fĂ„ köksgolvet i nivĂ„ med parketten utanför. Funderar pĂ„ leca, golvgipsskivor, spackel, golvvĂ€rme pĂ„ nĂ€t, flytspackel, fix och klinker. Är det nĂ„got mer jag behöver göra?

Sen undrar jag ocksÄ hur man placerar givaren. Var sÀtter man den i ett kök? ...
Read more : GolvvÀrme pÄ golvgipsskiva | Visningar : 2853 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477