Hej
Jag har ett gamalt torp (byggår 1907) med betong golv och klik laminat över.
Jag tänker sätta lågvolt golvvärme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som är ca 10 kvadratmeter. När jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - såg jag att betong var lite ojämt, så jag behöver lägga självutjämning först.
Just nu golvet är grovbetong längst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och till slut klik laminat.
Min fråga är:
jag ska lägga flyttspakel på den gamla betong först, men var ska jag lägga fuktspar? Mellan betong och flyttspackel, eller övenpå flyttspackel och under golvvärme kabel? Eller kanske det behöves inte alls?
Mvh
Robin

