TrÀbjÀlklag

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: TrÀbjÀlklag

TrÀbjÀlklag

InlĂ€gg av Oskar » lör 16 feb 2013, 21:35

Hej!
Jag skall lÀgga golvÀrme i vÄtrum i ett nyproducerat fritidshus. Huset skall byggas ekologiskt och jag undrar hur jag skall bygga upp golvet.
Jag tÀnker att jag pÄ mina 300mm höga LÀttbalkar lÀgger en 28 mm hög Fibergipsskiva eftersom jag tror den avger mindre emissioner Àn spÄn? OvanpÄ den gjuter jag in 12mm golvÀrmeslingor. TÀckande skiktjocklek ???
Efter det spacklar jag upp fall mot golvbrunnen.
DÀrefter tÀtskikt och klinker.
Tanken Àr att detta skall liva i höjd med övriga golvet som Àr 25mm furuplank som skall ligga pÄ 400mm lÀttbalkar.
Blir detta en godkÀnd konstruktion för vÄtrum och klinker eller har ni ett bÀttre alternativ.

Tips pÄ ekologiska spackel för ingjutning och fall önskas ocksÄ...

Mvh Oskar

Upp

cron