Golvärme

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Golvärme

Inläggav Hampus » tor 09 feb 2012, 10:38

Ja, Man kan lägga Kelvin direkt på plastmatta. Reflektorskivan är alltid rekommenderad när man ska lägga Kelvin under trägolv. Den underlättar läggningsarbetet jämfört med vanliga stegljuddämpningsfoams osv. som kommer på rulle.
XK500 klarar upp till MAX 14kvm när det gäller komfortvärme, så i köket är det lite i överkant. På ytan som är på 5,5kvm passar dock en XK500 utmärkt för att få fullvärme.
Finns en tråd som täcker just detta ämnet, med mycket bra information om hur man ska gå till väga: Golvvärme Trägolv
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron