Hej,
Jag skall lägga klinkers i hallen där jag funderar på att installera golvvärme. Som underlag ligger spånskivor. Den totala golvytan är 3,7 m2. Jag tycker XK systemet verkar bra för mina behov. Jag är främst ute efter komfortvärme.
- Vilket XK system bör jag välja?
- Jag vill undvika att flytspackla. Är det ok att lägga XK slingan direkt på spånskivan och sedan lägga på fix och klinkers direkt ovanpå slingan?
- Hur mycket ström drar ett XK system i runda slängar?
- Finns det någon anledning till att hellre välja ett 230V system?
- Eventuellt måste jag lägga 6 mm gips ovanpå spånskivan – kan jag i sådana fall lägga XK kabeln direkt på gipset eller måste det vara något avskärmande material emellan?
- När jag läser på er hemsida så skriver ni att ”själv får installera helt utan behörighet”. Samtidigt står det i instruktionsbladet från Kelvin ”Tillkalla elektriker för att nätansluta reglerboxen”. Jag undrar därför vad som gäller?
Tacksam för snabbt svar.
Mvh
/Daniel

