Golvvärme

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Golvvärme

Inläggav QQW » mÃ¥n 25 feb 2013, 19:15

Varför har ni valt att under er egen golvvärmekabel lägga en armeringsmatta/nät? Det bygger då betydligt mer än alternativet med den smalare kabeln på 2,9 mm som endast tejpas fast.
Fördelar med respektive system?
Med vänlig hälsning,
Åke Q-Dahlström
QQW
 

Re: Golvvärme

Inläggav Hampus » tis 05 mar 2013, 16:35

GVB Kabelkit levereras med buntband för att fästas i armeringsnät. Men det går självklart bra att lägga kabeln direkt mot underlaget och fästa med dubbelhäftande tejp också, ifall man skall gjuta ett golv utan armering.
För golvvärmens skull har det ingen betydelse om man använder armeringsnät eller ej.
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget