Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 23:41

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen?

Jag har precis renoverat badrummet och lagt elslingor i flytspackel. Hur lÄng tid skall det hÀrda innan jag kan sÀtta pÄ systemet?
Read more : NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen? | Visningar : 12851 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme el

i vÄrt badrum har vi el-golvvÀrme jag vill att vi skall ha sÄ lite mattor pÄ golvet min fru tycker tvÀrtom Var kan man lÀsa om detta och vem har rÀtt Janne
Read more : golvvÀrme el | Visningar : 11075 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

göra spÄr

Hej!
Jag vill inte bryta upp eller höja mitt 25mm spÄnskivegolv med 2mm (isolerande..) korkplattor pÄ utan tÀnker mig köra egna spÄr för 16mm rören rakt igenom korken... ett par 3 snitt för varje spÄr med CikelsÄgen instÀlld pÄ 18mm djup o sen göra svÀngarna med överhandsfrÀsen ?

Jag fÄr vÀl hoppas att plÄtarna fastnar bra trots att jag kör pÄ frihand .. annars kanske en klick montagelim pÄ plÄtens ena undersida löser det hela? ...
Read more : göra spÄr | Visningar : 9320 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

EPS GolvvÀrme kÀllare

Planerar att lÀgga in golvvÀrme och nytt övergolv klickgolv i kÀllaren. LÀget idag: omdrÀnerat hus 2008, torrt och fint i kÀllaren, 2,20 till taket idag, rummet Àr 34m2, tÀnkte bila bort slipsatsen ca 4-5 cm, vÀl gjuten platta ca 15-20 cm mitt pÄ golvet, huset Àr frÄn 1968. Jag har fastnat för följande alternativ: LK SpÄrskiva EPS 50mm 16 rör med vÀrmefördeningsplÄtar, helst hade jag sett att plÄtarna var fastsatta i isoleringen, antar att det ...
Read more : EPS GolvvÀrme kÀllare | Visningar : 16856 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

KomfortvÀrme, renovering, vad skall man vÀlja

TÀnkte byta golv i kök, hall och vardagsrum och samtidigt lÀgga in vÀrme. Bottenplatta med reglar (10cm), spÄnskivor, parkett. Vilken typ av golvvÀrme skall/kan man lÀgga?
För att inte bygga för mycket i höjd?
För att inte draga upp fukt frÄn grunden?
För att fÄ en bra komfortvÀrme.

Termostat

hej jag undrar angÄende den digitala termostaten som ingÄr vid köp av alumat 14...Àr den anpassad t ex för infÀllning i en eljo trend ram??eller mÄste den vara för sig sjÀlv?

mvh Samir
Read more : Termostat | Visningar : 14785 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburengolvvÀrme

:?: varför kan jag inte ansluta till enrörssystem
Read more : vattenburengolvvÀrme | Visningar : 8997 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat för golvvÀrme

Kan man koppla in tvÄ golvvÀrme mattor till en termostat?
Read more : Termostat för golvvÀrme | Visningar : 8620 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ElgolvvÀrme pÄ thermoreflekt?

Hej
Kan jag bygga golvvÀrme sÄ hÀr:
Eklamellparkett 16 mm
ElvÀrme typ Al-matta e dyl
Thermoreflekt frÄn http://www.wiedland.se
GolvspÄnskiva

FrÄgan Àr om elvÀrmen kommer att smÀlta bubbelplasten i thermoreflekt? Enligt uppgift kan man begrÀnsa temperaturen i parkett till max 27 grader. Men hur varmt blir det i thermoreflekten som bestÄr av bubbelplast 4 mm mellan Al-folier?

Per Persson
Read more : ElgolvvÀrme pÄ thermoreflekt? | Visningar : 9224 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

VÀrmekabeln i vÀggen och in i boxen

LÀgger minsta lÄgvoltsslingan och undrar om dragningen i vÀggen och in i boxen. Ska de bÄda kablarna dras i rör upp till boxen? NÀr de ska in i boxen kommer de ju vÀldigt nÀra varandra. De mÄste vÀl hÄllas Ätskilda??
// First time
Read more : VÀrmekabeln i vÀggen och in i boxen | Visningar : 17110 | Svar : 4 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477