Aktuellt datum och tid: mån 10 aug 2026, 02:35

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Värmeplåt för 12mm rör

Hej
Jag ser att ni har 16mm värmeplåtar i 10 pack för 290:-. Finns motsvarande plåtar för 12mm

Jörgen Flood
Read more : Värmeplåt för 12mm rör | Visningar : 2681 | Svar : 0

elvärme i växthus

Hej!
Jag har planer att lägga elvärmegolv i mitt nya växthus på 24 kvm, eller kanske bara en del av det t.ex. 17 kvm. Växthuset är vinterisolerad med 2 glasrutor med en polykarbonatskiva på 1mm. mellan glasen. grund är isolerad med 100 mm. cellplast och markduk + ca. 3-5 cm sättsand (just nu). Det finns möjlighet att lägga på 50 mm. till av cellplast om det behövs. Avsikten är att hålla frostfritt under vintermånaderna och ...
Read more : elvärme i växthus | Visningar : 10562 | Svar : 0

Minshunt

Håller på att renover mitt badrum(9kvm) och hallen ca 9(kvm). Kommer att lägga klinkers i båda utrymmena.
Jag har idag vattenburen bergsvärme via element. Och kommer att konvertera om hela övervåningen till golvvärme(90kvm) om ca 2år.
Hur skulle ni gjort?, jag kommer att dra nya fram-och returslang till värmepumpen skulle ni ha satsat på en minishunt med elpatron(vill har varma golv på sommaren) och sedan kompletera med den större shunten senare?
Read more : Minshunt | Visningar : 2633 | Svar : 0

golvvärme

Har ett källargolv av betong,huset är byggt 1944 har ingen aning om sulans tjocklek.Finns det möjlighet att lägga vattenburet utan att värmen kryper ner i betongplattan,och isf hur går jag tillväga.
Read more : golvvärme | Visningar : 12455 | Svar : 0

nätvärme

Hej har två frågor angående nätvärmegolv. Jag tänkte lägga in värmegolv i min husbil så jag undrar om det går att ha en nätvärmematta direkt under en heltäckningsmatta. Och så undrar ja om det går att klippa eller att göra värmemattan lite smalare där det behövs tackar på förhand Lasse E
Read more : nätvärme | Visningar : 2619 | Svar : 0

golvvärmefolie

Tjaba hej.
Funderar att lägga golvvärmefolie i vardagsrummet , så jag undrar, hur påverkas folien och golvbeläggningen av mattor
som nog blir som extra isolering, skenar värmen under en sådan eller...??
Read more : golvvärmefolie | Visningar : 3502 | Svar : 0

Vattenburen golvvärme, kostnad?

Hejsan!

Jag har planer på att installera vattenburen golvvärme.
Jag har absolut ingen aning om vilka delar som behövs eller kostnad.

Har räknat på ett ungefär den totala golvytan, fördelat på 4st stycken rum (kök, Vardagsrum, WC och Hall)
Vilket uppnår till 55 kvm. (bottenvåning med uppvärmd källare under)

Vad för delar behöver jag och vad skulle kostnaden bli i mitt fall?

Enda som krävs är att jag ska kunna göra ett rum i taget, ...
Read more : Vattenburen golvvärme, kostnad? | Visningar : 2113 | Svar : 1

Pinne till vred Kelvin XK300

Hej

Pinnen till vredet finns den som reservdel? Jag har lyckats bryta av den.
Read more : Pinne till vred Kelvin XK300 | Visningar : 7570 | Svar : 0

byta ställdon

Hej. jag undrar om man måste stänga strömmen när man ska byta ställdon?
Read more : byta ställdon | Visningar : 2963 | Svar : 0

20 kvm golvvärme

Hej hade tämk lägga 8 mm golvslank i källaren det är ca 20 kvm , skulle det funka att köpa det färdiga paketet på 20 kvm ? eller måste jag ha mer än 1 slinga till detta ? mvh emil
Read more : 20 kvm golvvärme | Visningar : 12445 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477