Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 13:46

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: ingen ström från kretskort till plint

Systemet måste vara kopplat till golvvärmekabeln för att släppa fram ström.
Testa även utan att ha mätinstrument kopplat på plinten då mätinstrumentet stör systemet.

OM boxen är kopplad till kabeln och vredet ändå inte lyser kan man kontrollera kopplingen av värmekabeln så man säkerställer att det är kontakt och kopplat på rätt sätt.
100% av systemen testas innan leverans.
Får ni inte ordning på det så ring oss så hjälper vi er att felsöka via ...
Read more : Re: ingen ström från kretskort till plint | Visningar : 7882 | Svar : 0

Re: Golvvärme

Hej,

Till rummet med parkettgolv är det AluMat alternativt Golvvärmefolien som skall användas.
Golvvärme för trägolv

Till de andra rummen skulle jag använda vanlig värmekabel 230V som gjuts in i flytspackel.
Värmekabel Kit
Read more : Re: Golvvärme | Visningar : 8890 | Svar : 0

Re: vattenburen golvvärme saknar anslutniongsventiler

Hej!

Vilket system var det du saknade kopplingar till? Har du något ordernummer/fakturanummer? (Skall vara en femsiffrig kod)
Skall nog inte vara några problem att ordna detta :)

Mvh Hampus.
Read more : Re: vattenburen golvvärme saknar anslutniongsventiler | Visningar : 7126 | Svar : 0

Re: Golvvärme i husvagn

Svårt att svara precist utan att veta hur stor ytan är men i en husvagn kan den ju rimligen inte vara så stor...

Det system som spontant känns som bäst lösning är ett Kelvin XK300.
Du lägger kabeln direkt på den frigolit du har under golvet. Sedan kan du lägga tillbaka golvet ovanpå det.

Du behöver inget spackel, lim eller någon jordfelsbrytare.
Read more : Re: Golvvärme i husvagn | Visningar : 4154 | Svar : 0

Re: För varmt!

Har ni felsökt mer specifikt?
Är alla golv lika varma? Gick allting sönder samtidigt?

Låter mest som något typ av elfel eller fel på regleringen...
Read more : Re: För varmt! | Visningar : 4740 | Svar : 0

Golvvärme genom sjövatten

Hej! Vi håller på att gjuta en platta på mark (82 kvm) och har funderat på vattenburen golvvärme genom sjövatten. Våran fråga är, är det något särskilt vi ska tänka på? Hur djupt måste det vara i sjön där slangarna ska ligga? Vilken grovlek är det på slangarna? Andra bra tips? Mvh Christer
Read more : Golvvärme genom sjövatten | Visningar : 3082 | Svar : 0

vattenburen golvvärme komplett paket?

Hej!

Jag skall lägga vattenburen golvvärme i min lägenhet på 40kvm,
14cm cellplast isolering mot bottenplatta, därefter golvspån, värme och till sist klickgolv.

Har ni färdiga paket för detta, behöver jag en egen cirkulationspump för detta lilla system?

Vad blir den totala kostnaden?

Mvh/Joakim
Read more : vattenburen golvvärme komplett paket? | Visningar : 3046 | Svar : 0

Golvvärme på timmergolv

Vad ska jag använda för golvvärme uppe på ett halvbra isolerat timmergolv. Det får max bygga ca 30mm. //Fia
Read more : Golvvärme på timmergolv | Visningar : 2806 | Svar : 0

Golvvärme i källare

Har en källare med oisolerad betongplatta. Nu skall vi bygga ett spa i källaren och jag skall lägga in golvvärme. Har hört en hel del olika bud på vad jag bör göra. Allt från att när man lägger golvvärme i källaren så måste man först bila bort det befintliga golvet och gräva ur (annars kommer energiförbrukningen bli dubbelt så hög) till att helt enkelt bara lägga golvvärmen direkt på den befintliga plattan. Jag skulle helst ...
Read more : Golvvärme i källare | Visningar : 26760 | Svar : 1

Elektrisk golvvärme till inglasad terrass

Jag ska lägga in golvvärme i min glasade terrass. Ytan är drygt 20
kvadratmeter.Jag önskar komfortvärme. Vilket av system ska jag
använda?

- Golvvärmen är tänkt att användas sporadiskt för att förlänga säsongen samt
vid speciella tillfällen. Den
svalare delen av året har vi nog även en kompletterande värmekälla på
terrassen (liten elkamin eller liknande.
- Underlaget är 200 mm isolering (S80) samt 100 mm betongplatta.
- Golvet täcks med frostsäker klinker.

Måste golvvärmen vara ...
Read more : Elektrisk golvvärme till inglasad terrass | Visningar : 5220 | Svar : 3

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477