Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 01:03

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Husbilsgolv

Hej

TÀnkte lÀgga golvvÀrmefolie i min husbil, gÄr det att göra hÄl i mattan för ett pelarbord ca 20 cm i diameter??

Mvh Paul
Read more : Husbilsgolv | Visningar : 7441 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


cirkulationspump

Hej,
Jo jag tÀnkte ansluta GolvvÀrmepaket L8-10 till befintligt system men jag undrar om det krÀvs en cirkulationspump eller om det klarar sig ÀndÄ?
Read more : cirkulationspump | Visningar : 7112 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


gammalt lÄgvoltsgolv

Hej!

Jag har ett gammalt lÄgvoltsgolv dÀr förra Àgaren hade en hemgjord transformator kopplad till golvet. Nu har den lagt av.

Jag kollade i era tabeller pÄ golvyta och kabelfÀrg och kom fram till att en xk300 skulle passa. Dock visar det sig nu nÀr jag har kopplat in den att den visar 2 röda blink per 3 sekunder. Jag har gjort kalibrering men det ger ingen skillnad. Slingans vÀrde Àr 0 volt. 32.3 V ...
Read more : gammalt lÄgvoltsgolv | Visningar : 15496 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt


Isolerskiva med ÄnggenomalÀpp till golvvÀrme

Hej, jag letar efter en isolerskiva med ÄnggenomslÀpp att lÀggas pÄ befintligt kÀllargolv (betongplatta). Konstruktionen ska andas.

HĂ€lsningar
AnGo


golvvÀrme

gÄr det att lÀgga plastmatta pÄ vÀrmegolv av nÄgot slag
Read more : golvvÀrme | Visningar : 12004 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


UNDERLAG FÖR LÅGVOLTS GOLVVÄRME

Hej!
Funderar pÄ att lÀgga Kelvin XK200 som Ànda vÀrmekÀlla pÄ golvet i toaletten pÄ 2m2 som vi hÄller pÄ att renovera,kommer det att rÀcka för att fÄ
tillrÀcklig vÀrme?
PÄ golvet ligger det rÄspont ,kan jag lÀgga kabeln rÀtt pÄ rÄsponten eller behöver jag nÄgot under?
Read more : UNDERLAG FÖR LÅGVOLTS GOLVVÄRME | Visningar : 9286 | Svar : 1 | Kategori : AllmĂ€nna golvvĂ€rmefrĂ„gor


Kan man lÀgga golvvÀrme direkt pÄ den gamla vinylmattan?

Ska renovera köket som byggdes -76. DĂ€r ligger nu en plast eller vinylmattan Armstrong och jag ska lĂ€gga dit laminatplattor och vill dĂ„ ha vĂ€rmeslingor under laminaten. Är det tvunget att ta bort den gamla mattan? Kan tĂ€nka mig att den Ă€r svĂ„r att fĂ„ bort och det Ă€r ju vĂ€ldigt plant och jĂ€mnt underlag om den kan ligga kvar.


GVB Kabelkit

Hej!

Jag undrar om detta kit gÄr att kapa eller om det levereras med nÄgon kall kabeldel och avslut förmonterade?

Sen undrar jag ocksÄ hur jag gÄr tillvÀga för att fÄ sÄ lite vÀrme pÄ golvet som möjligt. Det jag menar med det Àr att eftersom jag har en oisolerad platta pÄ mark som jag endast kommer gjuta eps pÄ vill försöka begrÀnsa plattans uppvÀrmning. Och min plan Àr dÄ att jag ska försöka ha ...
Read more : GVB Kabelkit | Visningar : 28014 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


BjÀlklagsplÄt

Hej!
En undran om bjÀlklagsplÄt. Ska lÀgga pÄ övervÄning och det Àr reglat med c/c 40 .
GÄr det att anvÀnda bjÀlklagsplÄt sÄ att den "hÀnger" över 20 cm Ät ena hÄllet ev med en stödlist under???
Mvh.Birna
Read more : BjÀlklagsplÄt | Visningar : 7506 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme

Varför har ni valt att under er egen golvvÀrmekabel lÀgga en armeringsmatta/nÀt? Det bygger dÄ betydligt mer Àn alternativet med den smalare kabeln pÄ 2,9 mm som endast tejpas fast.
Fördelar med respektive system?
Med vÀnlig hÀlsning,
Åke Q-Dahlström
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 11401 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron